درباره استاد
« هـنرهـاي رزمـي - آیکـیدو/ استان قم »
"ما را در كانال تلگرام دنبال كنيد"

در این کلاس و تحت تعلیم استاد آق‌ساقلو، پی برد که ورزش آی‌کی‌دو نه تنها خطرات متصور ورزش‌های خلاف مفصل را ندارد، بلکه به دلیل فلسفه ایجاد آن و ویژگی‌های منحصر به فرد تکنیک‌های آن، احتمال آسیب دیدگی در حین تمرین، از بسیاری از ورزش‌ها، حتی ورزش‌های غیررزمی کمتر است! از جمله اینکه یک آی‌کی‌دوکا باید با استفاده از نیروی حریف، و بدون استفاده از قدرت جسمانی حریف را کنترل نماید و در عین حال که به هیچ عنوان نباید به حریف هم آسیب برسد؛‌ که همین نکات سبب می‌شود در زمان تمرین احتمال آسیب دیدگی کمتر می‌شود. [1]

به دلیل هنر به کار رفته در طراحی تکنیک‌ها، فنون این ورزش به مراتب از تکنیک‌های سایر ورزش‌های رزمی، دقیق‌تر، حساب‌شده‌تر و زیباتر است و به همین منظور است که در معرفی آن به اسم هنر رزمی، اصرار زیادی وجود دارد.

 همایش‌ها و برنامه‌هایی که در طول این مدت برگزار شده و استاد یوسفی در آن شرکت کردند بدین شرح است:

 

 ·     ششمین همایش سالانه با حضور آی‌کی‌دو کاران ایران و چتد کشور دیگر در مرداد ماه 1384 و حضور  "کاسودا" سن سه،‌ دان پنج آی‌کی‌دو از ژاپن.

·         همایش سال 1385، با حضور مجدد کاسودا سن‌سه، در در آکادمی آی‌کی‌دو ایران در تهران .

·         همایش سال 1386 با حضور اساتید بزرگ ژاپن، از جمله شیهان "کانازاوا" نماینده همبودوجو ژاپن.

 ·     باشکوه ترین و ارزشمندترین همایش، به عنوان هشتمین همایش و در دهمین سال فعالیت آی‌کی‌دو، در سال 1387 و با حضور اساتید برجسته ژاپن از جمله شیهان "یاسواو کوبایاشی" از شاگردان مستقیم موریهه وشیبا (بنیانگذار آی‌کی‌دو)، که استاد آق‌ساقلو، آی‌کی‌دو را از ایشان آموختند؛ شیهان "آرای" به عنوان رییس فدراسیون آی‌کی‌دو ژاپن، و استاد "همّا" سن‌سه .

لازم به ذکر است در اردیبهشت ماه 1385، طی نامه‌ای با امضای شخص دوشوی سوم "موریتری وشیبا" نوه استاد بزرگ "موریهه وشیبا" بنیانگذار آی‌کی‌دو، باشگاه‌های آی‌کی‌دو تحت سرپرستی استاد آق‌ساقلو ، توسط مرکز جهانی آی‌کی‌دو (Hombu Dojo) به عنوان آی‌کی‌دو آی‌کی‌کای جمهوری اسلامی ایران و به اسم " " Ali Dojo ثبت به رسمیت شناخته شد؛

[1] که تا آن زمان حدود 200 باشگاه را در سراسر کشور شامل می‌شد. بنابراین ما نیز آی‌کی‌دو را با نام آی‌کی‌دو آی‌کی‌کای ذکر می‌کنیم.

استاد یوسفی در دوره مربیگری عملی آی‌کی‌دو آی‌کی‌کای که از تاریخ 10/7/1385 لغایت 14/7/1385 در تهران و دوره مربیگری عملی کشوری سبک، که در تاریخ 11/11/1387 توسط سبک ترتیب داده شده بود، شرکت کرده و آن را با موفقیت طی کردند؛ و در اردیبهشت ماه 1387 دوره مربیگری تئوری را، که توسط فدراسیون ورزش‌های رزمی، در تهران برگزار گردیده بود، سپری کردند. پس از آن به عنوان مسئول هماهنگی سبک در استان قم معرفی شده که به تأیید هیئت رزمی استان قم و مسئولان و دست‌اندرکاران محترم آن نیز رسید.

به مدت یک سال در باشگاه امپراطور به مدیریت استاد امیرحسین نیازمند، مشغول به فعالیت بوده اما به دلیل مسایل کاری یک سال را در شیراز گذراندند. البته تا چند ماه استاد گرامی و متعهد آی‌کی‌دو آی‌کی‌کای، استاد امیر حسنی (مسئول هماهنگی استان مرکزی) که ایشان نیز به علت شرایط شغلی خویش به شهر قم رفت و آمد می‌کردند، کلاس‌ها را به نحو مطلوب ادامه دادند. اما پس از از دست دادن این استاد در یک سانحه تلخ برای خانواده ایشان و خانوده آی‌کی‌دو آی‌کی‌کای ایران، استان‌های قم و مرکزی از وجود این استاد با تعهد بی‌بهره گشتند. (روحش شاد و یادش گرامی باد).

 بعد از بازگشت از شیراز تلاش خود را برای راه اندازی مجدد کلاس‌های آی‌کی‌دو آی‌کی‌کای، و آموزش آن به جوانان مستعد استان قم آغاز کردند. پس از بررسی باشگاه‌های مختلف، باشگاه کانون جوانان بسیج به عنوان یکی از مناسب‌ترین باشگاه‌ها، از نظر امکانات، وسعت باشگاه و نیز محل مناسب آن از نظر دسترسی عموم انتخاب گردید، که با مساعدت مسئولان محترم باشگاه، آموزش آی‌کی‌دو آی‌کی‌کای از اردیبهشت 1389 آغاز گردید و از ساعت 18 تا 19:30 در سالن جودوی این کانون کلاس‌ها برقرار می‌باشد. برنامه‌های مهم امسال عبارتند از:

·         اجرای برنامه نمایشی آی‌کی‌دو در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به مناسبت فتح خرمشهر در تاریخ 3/3/1389

·     بازدید فرمانده سازمان بسیج مستضعفین، سردار بسیجی، محمدرضا نقدی از کانون در حین تمرین در تاریخ 2/4/1389 به همراه فرماندهان بسیج استان

·         اما همایش 1389 که در مردادماه و در اصفهان به اجرا درآمد و در این همایش استاد یوسفی به اجرای برنامه پرداختند.

 

در همایش سال 1390 نیز حضور استاد به همراه چند تن از شاگردان و اجرای نمایش قابل ذکر است.


1.  مراجعه شود به سایت  www.iranaikido.ir

 1. برای اطلاعات کاملتر مراجعه شود به کتاب (( دوره آموزش مقدماتی آی‌کی‌دو آی‌کی‌کای))  سن سه احمد علی آق‌ساقلو، مدرس و ممتحن بین الملی،  1388

 

 



ارسال شده در تاریخ : جمعه 7 بهمن 1390برچسب:, :: 18:35 :: توسط : ADMIN

درباره وبلاگ
به وبـلاگ آی کـی دو خـوش آمـدید.
نويسندگان


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 128
بازدید هفته : 138
بازدید ماه : 199
بازدید کل : 6715
تعداد مطالب : 131
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1